Історія кіберспорту почалася з гри Doom 2, яка мала режим гри через локальну обчислювальну мережу для декількох гравців. Завдяки популярності вже іншої гри - Quake, в 1997 році в США з'явилася перша ліга киберспортсменов - Cyberathlete Professional League.
Загалом, кіберспорт, також іменований як комп'ютерний спорт або електронний спорт - командне або індивідуальне змагання на основі відеоігор.
Усі кіберспортивні дисципліни поділяють на кілька основних класів, що розрізняються властивостями просторів, моделей, ігровими завданнями і необхідними ігровими навичками гравців:
- шутери від першої особи
- колекційні карткові ігри
- стратегії в реальному часі
- авто/авіа симулятори
- командні рольові ігри з елементами тактико-стратегічної гри
- тощо
Призові фонди на таких змаганнях можуть досягати декількох мільйонів доларів США. Турнір по Dota 2 «The International» кілька разів становив рекорди по виплатах: так в 2016 році було розіграно 20,77 млн доларів, а в 2017 - 24,79 й з кожним роком ці цифри зростають.
Прямі трансляції ігор в інтернеті, збирають багатомільйонну аудиторію. Наприклад, за фіналом The International 2015 року, згідно з даними з TrackDota.com, спостерігало понад 4,6 млн глядачів. У 2017 році кіберспортивна аудиторія досягла в цілому приблизно 385 мільйонів чоловік у всьому світі, а у 2019 - планується ріст до неймовірних 427 мільйонів глядачів та фанів.